Skip to main content

Tips membeli emas: Atasi 6 rasa TAKUT anda!

Assalamualaikum wbt & Salam 1 Malaysia,

Satu kesilapan umum kita termasuklah saya dalam perjalanan pelaburan emas ialah susah hati sebelum tiba masanya. 

Jom kita sama-sama cuba untuk appreciate the moment that we have seadanya...
 
Berikut adalah jawapan kepada persoalan yang saya utarakan kepada sifu saya..


Artikel yang dimaksudkan ialah artikel menarik dari Saudara Azrul Azmil Perali...Semoga Saudara Azrul terus kaya dan berbahagia kerana ikhlas berkongsi ilmunya. 

Berikut adalah translation daripada sifu saya:-

Saya akan cuba translate Bahasa Sarawak ya ke Bahasa Malaysia ok...Tapi kamek akan tambah sikit ngekot ilmu saya yang seadanya :)

Menurut Saudara Azrul dan pengalaman saya sendiri, memang 100% umum tahu yang emas dan perak memang bernilai dan berharga. Buktinya, setiap kali kita nak beli harga emas. 

Kita pasti terdetik dalam hati,

"Mahalnya!" Hari ini emas berharga sekitar RM180 per gram. 

10 tahun lepas ketika harga emas sekitar RM33 per gram pun, orang yang membeli pada masa itu kata mahal

Tapi sekarang???

Kita kata RM33/gram : MURAH! Begitulah senario pada hari ini. 

Kita masih kata MAHAL. Dalam masa 5 tahun akan datang, kita akan berebut-rebut membeli jika ada orang nak jual dengan harga RM180/gram! 

Hahaha...begitulah manusia yang lambat sedar...

Kenapa lambat sedar? 

Sebab kurang ilmu dan sangat TAKUT beberapa faktor...

Saya ringkaskan 6 jenis keTAKUTan orang ramai tentang pelaburan emas FIZIKAL ini. 

Kenapa saya kata emas FIZIKAL? 

Hanya emas FIZIKAL yang menepati salah satu syarat urusniaga emas dalam syariah.

 Sebagai muslim, pastinya kita nakkan rezeki yang halal. Kenapa? Rezeki yang halal BERKAT. Apa tanda BERKAT? Hidup kita bahagia, hati kita senang, kesihatan kita di tahap yang baik, anak kita sihat dan mudah mendapat ilmu...



Sila klik link ini untuk lebih info: TEMPAT SELAMAT SIMPAN EMAS ANDA! 






Emas PG telah memenangi award baik di dalam negeri mahupun di peringkat antarabangsa. Sila klik di link ini untuk lebih info: PUBLIC GOLD AWARD 


Public Silver 500g dengan nombor siri P004830 dan P004831 siap tercatat 
pada sijil dan bar sebagai satu tanda security.

20g PG bullion dengan no. siri. Maaf kamera saya tak dapat no. siri yang jelas pada gold bar. Saya akan edit gambar ini setelah dapat gambar yang lebih jelas.




Boleh layari laman web baitulmal Sarawak untuk lebih info: BAITULMAL SARAWAK 


Semoga post saya pada kali ini akan memberikan lebih confidence kepada rakan-rakan yang masih khuatir tentang perlaburan emas ini. 

Now: ILMU sudah ADA, TAKUT sudah TIADA.

Sila hubungi saya untuk lock emas pertama anda. 
Walau di mana anda berada, saya masih boleh menyediakan service LOCK HARGA & KHIDMAT NASIHAT sebaik yang mungkin.

IKHLAS,
NOR NINA NATASHA NOR AZIZAN
017-728 7200
natasha.azizan@yahoo.com

Comments

Popular Posts

Selamatkah Membeli Emas di Public Gold?

Simpan Wang Di Bank Atau Beralih Kepada Emas Fizikal Public Gold - Mana Lebih Berbaloi?

Zakat Emas dan Perak